10 alimente care provoacă apariția celulitei. Par sănătoase, dar nu sunt!

10 alimente care provoacă apariția celulitei. Par sănătoase, dar nu sunt!

Mereu scriem despre celulită, iar asta pentru că celulita este cel mai mare și comun complex al femeilor. De câte ori nu ai îmbrăcat pantalonii scurți favoriți și a trebuit să renunți la ei pentru că picioarele nu arătau tocmai așa cum îți doreai? Una din regulile de bază pentru ținerea celulitei sub control este atenția la ceea ce mâncăm. Multe alimente pe care le consumăm zilnic sporesc formarea retenției de apă și duc la vizibilitatea “cojii de portocală”.
Cerealele:
Majoritatea cerealelor, pe care cei mai mulți le mâncăm în fiecare dimineață, conțin făină, iar corpul nostru le primește sub formă de zahăr. Acest lucru duce la procesul de prea mult estrogen în corp, care sporește formarea celulitei. Recomandăm consumul cerealelor din grâu, cu cel puțin 5 grame de fibre și se pot consuma, de preferat, cu lapte de migdale.
Batoanele din ovăz:
Chiar dacă îți cumperi aceste batoane în ideea unei gustări sănătoase, acestea au un conținut ridicat de zahăr, care se depune exact în zonele problematice de pe corpul nostru. Specialiștii în nutriție recomandă renunțarea la aceste batoane, care pot fi înlocuite cu un fruct sau un bol de fulgi de ovăz.
Sushi:
Doar pentru că ai impresia că mănânci sănătos, nu înseamnă că o și faci! Multe tipuri de sushi, cum ar fi cele cu California, cu ton sau tempura, sunt făcute din ingrediente care îngrașă ca maioneza, cremă de brânză sau orez alb, care conțin multe calorii. Să nu mai spunem de condimente, care completează perfect ingredientele benefice pentru formarea celulitei. Dacă nu vrei să renunți la sushi, specialiștii recomandă sushi din legume sau cu orez brun.
Covrigeii:
Chiar dacă au un conținut mic de grăsime și calorii, covrigeii sunt plini de sare, care nu numai că te balonează, dar îți și deshidratează corpul. Deshidratarea duce la cauzarea celulitei. Dacă vrei totuși o gustare rapidă, poți încerca nuci, fără sare și pline de nutrienți.
Carnea din alimentație:
Întradevăr, carnea este o sursă bună de proteine, însă trebuie să ai grijă cum o consumi. Nu te îndopa cu cârnați, salam, șuncă sau fripturi. Poți încerca să mănânci carne de pui fiartă, fără piele, curcan sau somon, pentru a consuma cât mai puține calorii și pentru a preveni apariția celulitei.
Iaurtul:
Chiar și iaurtul grecesc, cunoscut pentru eficacitatea în dietele de slăbire, poate îngrășa. Unele iaurturi au un conținut mai mare de zahăr decât este recomandat, având chiar peste 15 grame de zahăr în fiecare porție. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să te oprești din a consuma iaurt, ci doar să fii atent la cantitatea de zahăr din conținut, să nu depășească 11 grame/ porție.
Fructele uscate:
Doar pentru că sunt fructe, nu înseamnă că sunt și sănătoase. Multe dintre fructele uscate de pe piață sunt umplute cu zahăr, conservanți și substanțe toxice pentru a putea fi păstrate cât mai mult. Acestea sunt chiar “viclene” pentru că, fiind uscate, avem tendința de a mânca mai mult din ele. Mai bine alegi să consumi fructe proaspete și dacă se poate, bio.
Mâncarea picantă:
Este adevărat că mâncarea picantă este plină de antioxidanți și au chiar beneficii care previn îmbătrânirea. Însă foarte multe dintre ele conțin sodiu și grăsimi saturate, care favorizează apariția celulitei. Specialiștii spun că e bine să mănânci preparate picante o dată la ceva timp și nu în cantități foarte mari.
Dulciurile fără zahăr:
Atunci când vine vorba de alimente fără zahăr, este vorba de o sabie cu două tăișuri. În loc de zahăr, acestea au un conținut ridicat de conservanți și ingrediente procesate. Și, așa cum se știe, alimentele artificiale duc la apariția celulite și a grăsimii, așa că mare grijă la acest tip de produse.
Vinul roșu:
Chiar dacă nu este un aliment, este o băutură des consumată la ocazii. Este recomandat un pahar la ceva timp, dar consumul prea mult de vin roșu sau suc din struguri poate duce la deteriorarea calității pielii. Te deshidratează și distruge colagenul din organism, ducând astfel de formarea “cojii de portocală”.
sursa foto: redbookmag.com